Voor het eerst naar het UWV

Commercie ontmoet compassie

Voor het eerst naar het UWV. Een merkwaardige wereld gaat open na een kleine 14 jaar als concept/copywriter mooie dingen maken, samen met lieve mensen.

Ik heb een reclamebureau van 7 man in een woonhuis zien uitgroeien tot een internationaal bureau van 100+. Hard werk, lange dagen. Ja, creatie is een echte baan. Eentje die door mij vooral en het liefst in een ivoren met een klein team en DMU’s wordt bedreven. Met veel passie. Toch stond ik na een sluimerende veenbrand die kort maar heftig mijn hele werk tot een harde reset bracht onlangs bij het UWV.

Koekkoek & CoKoekkoek & Co
Boos, nee. Teleurgesteld, wellicht. Blij, zeker. Mijn tocht naar het UWV was eentje met een duidelijk doel. Koekkoek & Co. Mijn plan voor een reclamebureau met als gedachtegoed commercie en compassie dichter bij elkaar te brengen. Geen loze kernwaarden die leuk verscholen in een ‘about’ sectie worden vermeld. Maar het niet eerder brengen dan geblaat en geschreeuw van egotrippertjes. Het liefst op netwerkborrels als een Slumber Party in Cannes van BlaBla Jonge Honden. Pff.

Strandfeestje
Mijn meest boeiende gesprek daar was met een Ierse nerd die in Noorwegen als expat leefde en heel veel geld had betaald voor het strandfeestje. (ik was hier op uitnodiging met een ticket van 124 euro en een half kapot polsbandje van iemand met iets strakkere polsjes dan ik en verbleef in een appartement van een oma something can’t remember).

Het verschil
Aniehoe, back to the gist. UWV, Commercie & Compassie. Liever dit uit te dragen en waar te maken dan de kernwaarden die werden belichaamd in Cannes. Het liefst bij bedrijven die wel willen maar vaak niet weten hoe. Met kleine stappen een klein verschil maken in plaats van staan voor een ver van mijn bed ofwel per definitie een kansloze droom. Wat is werkelijk haalbaar/betaalbaar? Wat maakt werkelijk een klein verschil? Of juist een groot verschil? Juist grote bedrijven die een klein verschil maken = aardig verschil.

Capture Optimism IPositieve antwoorden
Enfin, onlangs schoof ik met veel plezier en passie aan bij mijn oude vriend Ben Steenstra die na zijn vertrek als oprichter van Quince opnieuw is begonnen met reclamebureau Mindd. Opgericht samen met 3 gelijkgestemden. Mindd, een reclamebureau in Amstelveen – nu niet in een woonhuis maar in een markante villa gesitueerd – en veel belangrijker, dat positieve antwoorden wil geven in plaats van enkel productjes en diensten aanprijzen.

Capture Optimism IIIDuurzaam en sociaal
Een mooi en uniek project is de LG G4 campagne van LG en Zoom.nl. Daar aan het Turfschip werd een foto-contest in elkaar gezet met een sociaal karakter. Iedereen kan zich inschrijven met een goed verhaal, als het maar een duurzaam of sociaal katakter heeft. Kijk, zo kan het ook! Een wereldwijd marktleider als LG die inzet op duurzaam en sociaal. Het was en is een enorm succes, met enorm veel aanmeldingen en zelfs respons naar Ben van zomaar iemand.

Capture Optimism IIChapeau!
Maf, zo maar iemand die de moeite neemt om een e-mail te zoeken en waardering uit te mailen over een consumenten campagne over een Smartphone. Blijkbaar wordt het door veel mensen gewaardeerd, een campagne met een sociaal karakter in het grote cashback&kortingen paradijs. Chapeau!

Meer info of gewoon zelf meedoen? CaptureOptimism.nl
avatar

Over


Koekkoek & Co is een reclamebureau met als gedachtegoed commercie en compassie dichter bij elkaar te brengen. Geen loze kernwaarden die leuk verscholen in een 'about' sectie worden vermeld. Geen geblaat en geschreeuw van egotrippertjes, het liefst op netwerkborrels als een Slumber Party in Cannes van BlaBla Jonge Honden. Nee, met kleine stappen een klein verschil maken.

 

TAGS


 

GERELATEERDE BERICHTEN


 

 

REAGEREN & DELEN


 

Rare jongens die stereotypes

Helaas is de site van NRC Q vanaf vandaag 31 mei 2016 opgeheven. Jammer. Toen ik gister voor een laatste keer grasduinde door de artikelen bleef ik steken bij een artikel over het benadrukken van vrouwelijke stereotypes in reclames. De verslaggever uitte haar twijfels over het feit dat vrouwen nog steeds op die manier geportretteerd worden, maar hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor mannen. Toch?!

Meer

Bye bye baard

Heb jij weer. Moet die hipsterbaard - waar je al een paar jaar zorgvuldig en met liefde aan hebt gewerkt om 'm precies te krijgen zoals je wilde - er ineens af.

Meer

Bouw mee aan Rock City

Sinds hij tien jaar geleden van Amsterdam naar Groningen verhuisde, laaft Igor Wijnker - prominent lid van HANK - zich aan de rijke popscene in deze eigenzinnige stad. Hij leerde er bijzondere mensen en plekken kennen die echt moeten worden vastgelegd. Nu het nog kan. Bouw mee aan Rock City.

Meer

Dansplaten volgens DJ Docherty

Ben je op zoek naar songs waarop iedereen los gaat op de dansvloer? Struin dan mee in de Thé Dansant Top-33 die voormalig hockey-international Laurence Docherty ooit samenstelde. Met deze songs (inclusief intro van Docherty) krijg je zelfs het dufste feestje aan de praat.

Meer

Er is een Amsterdammer dood gegaan

Zijn naam was Theo Schoumans. Hij werd op 6 juli 1921 geboren. Als vierjarige belandde hij voor het eerst in de Orteliusstraat in Amsterdam West waar hij tot zijn overlijden woonde. Maar tijdens de viering van Nationale Burendag keert ‘Theo’ terug. Een ode aan de oude wijkbewoner.

Meer

Playing For Change Day

Vandaag is het superfunkdag, las ik ergens. Dan denk ik direct aan Playing For Change. Een internationale beweging die muziek gebruikt om ons wereldwijd met elkaar te verbinden. Beweeg ook mee op 19 september tijdens Playing For Change Day.

Meer