Hoe HANK is Nobody Has To Know?

Jiska Snoeks

UNISEX, eigen modelabel, podium voor andere ontwerpers, vrijheid, Flagship-store. Dat zijn kernbegrippen voor Nobody Has To Know, een nieuw winkelconcept in Amsterdam. Het maakt niet uit welke maat je hebt, alles is maatloos en genderneutraal. Tijd om eens wat vragen te stellen aan een van de twee eigenaressen.

12210822_1059043990781621_1346098183_o


5 VRAGEN AAN… JISKE SNOEKS



1 WIE is JISKE?


Ik ben geboren in Haarlem en heb pedagogiek gestudeerd. Ik ging aan het werk en maakte al snel carrière. Ondertussen was ik ook druk als sporter. Ik speelde hockey in het nationaal team. Daar leerde ik dat goed niet goed genoeg was. Na mijn hockeycarrière ben ik op wereldreis gegaan om over mijn toekomst na te denken. Werken als pedagoog was niet echt mijn passie. Dus alles moest anders. Ik wilde niet weer een vierjarige fulltime opleiding gaan doen dus ik volgde allerlei mode-gerelateerde cursussen. Zo werd ik designer, store manager en stylist. En nu dus eigen baas. Naast mijn drukke baan probeer ik nog wel tijd over te houden om te sporten en te genieten van mode, kunst, cultuur en muziek. Als de Hockeybond mij uitnodigt voor speciale toernooien ben ik erbij, ook al speel ik zelf niet meer. Uit eten gaan valt ook wel in de categorie: hobbies. Dus ik maak er gewoon tijd voor.


2 WAT is NHTK precies?


‘NOBODY HAS TO KNOW is een Amsterdams winkelconcept. Onze collectie (samen met compagnon Hannah van Dijck) bestaat uit mooie tijdloze en vernieuwende designs met aandacht voor detail, materialen, silhouetten en kwaliteit voor een betaalbare prijs. Onze stuks gaan de seizoenen en trends voorbij. Bij NHTK zetten we alles wat draagbaar is in een nieuw perpectief.
NHTK is gemaakt voor everyBODY. Wij beoordelen mensen niet op leeftijd, maat of geslacht, maar streven naar een wereld waarin everyBODY vrij is om te dragen wat de eigen identiteit weerspiegelt. We proberen mensen te triggeren om de traditionele normen omtrent leeftijd, maat en geslacht te herwaarderen en te herzien.Ten aanzien van deze thema’s willen we middels mode en design een ruimdenkendheid creëren in de maatschappij. Het gaat om een attitudeverandering waarin de focus komt te liggen op het silhouet, de snit, de vorm en het karakter van het kledingstuk zonder te zoeken naar goedkeuring en bevestiging van de maatschappij om gestandaardiseerde normen te volgen. ‘Wear what you love. The rest? NOBODY HAS TO KNOW.’

12209020_1059044037448283_2140700847_o

Made in Amsterdam’
Ons private label wordt in gelimiteerde oplagen ontworpen en geproduceerd in Amsterdam. Deze lokale productie biedt ons de gelegenheid om nauw contact te onderhouden met de mensen van het atelier. Daarnaast zijn we op deze manier betrokken bij het hele proces van ontwerp tot productie.’


3 WAAR vinden we NHTK?


‘NHTK is verkrijgbaar in onze winkel op de Ceintuurbaan in Amsterdam, in Nijmegen en binnenkort ook in Utrecht. Verder zijn we druk bezig om NHTK in de Europese en Amerikaanse markt te zetten. Vanaf mei 2016 hopen we dat onze webshop online is.’


4 WAAROM zijn jullie d12214040_1059044017448285_1787311931_oit begonnen?


‘We zijn NHTK begonnen vanwege onze liefde voor mode en styling. De visie en missie staat heel dicht bij onszelf. We houden bijvoorbeeld zelf van oversized kleding maar als je niet groot van postuur bent, kijkt men je gek aan op een winkel/afdeling met grote maten. Dit geldt ook voor mannen die op de damesafdeling willen shoppen of andersom. En waarom? Onze visie start vanuit een breder en meer maatschappelijk thema, met mode als communicatiemiddel. Laten we elkaar maar eens wat vrijer benaderen en mensen niet in hokjes plaatsen…’


5 HOE HANK is NHTK?


‘Als ik kijk naar het anders durven denken en zelf bepalen wat te doen en het beste uit jezelf halen, dan is NHTK zeker HANK! Wij verkopen bijvoorbeeld een heerlijk geurtje, ontworpen door een man, genaamd Amsterdam. Toch ligt er voor ons de uitdaging om NOG meer mannen betrokken te krijgen bij ons concept en onze visie. Dus HANKmannen, komt langs.’

Man op stoel NHTK 12211072_1059044004114953_1231713431_o

www.facebook.com/NOBODYHTK | www.instagram.com/nobodyhtk | www.nobodyhastoknow.nl |

NOBODY HAS TO KNOW FLAGSHIP-STORE
Ceintuurbaan 320, Amsterdam

12212027_1059043987448288_1351029722_n
avatar

Over


Als kind begonnen met een eigen, getypte krant. De liefde voor letters, papier en fotografie was al vroeg aanwezig. Dat werd uiteindelijk ook werk: Viva, Nieuwe Revu, Avenue, Margriet, AmroFacet, TeleVizier, Cosmopolitan, Midi, hockey.nl en Helden Magazine. Actief op Twitter als @Lobstertje.


 

REAGEREN & DELEN


 

Rare jongens die stereotypes

Helaas is de site van NRC Q vanaf vandaag 31 mei 2016 opgeheven. Jammer. Toen ik gister voor een laatste keer grasduinde door de artikelen bleef ik steken bij een artikel over het benadrukken van vrouwelijke stereotypes in reclames. De verslaggever uitte haar twijfels over het feit dat vrouwen nog steeds op die manier geportretteerd worden, maar hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor mannen. Toch?!

Meer

Bye bye baard

Heb jij weer. Moet die hipsterbaard - waar je al een paar jaar zorgvuldig en met liefde aan hebt gewerkt om 'm precies te krijgen zoals je wilde - er ineens af.

Meer

Bouw mee aan Rock City

Sinds hij tien jaar geleden van Amsterdam naar Groningen verhuisde, laaft Igor Wijnker - prominent lid van HANK - zich aan de rijke popscene in deze eigenzinnige stad. Hij leerde er bijzondere mensen en plekken kennen die echt moeten worden vastgelegd. Nu het nog kan. Bouw mee aan Rock City.

Meer

Dansplaten volgens DJ Docherty

Ben je op zoek naar songs waarop iedereen los gaat op de dansvloer? Struin dan mee in de Thé Dansant Top-33 die voormalig hockey-international Laurence Docherty ooit samenstelde. Met deze songs (inclusief intro van Docherty) krijg je zelfs het dufste feestje aan de praat.

Meer

Er is een Amsterdammer dood gegaan

Zijn naam was Theo Schoumans. Hij werd op 6 juli 1921 geboren. Als vierjarige belandde hij voor het eerst in de Orteliusstraat in Amsterdam West waar hij tot zijn overlijden woonde. Maar tijdens de viering van Nationale Burendag keert ‘Theo’ terug. Een ode aan de oude wijkbewoner.

Meer

Playing For Change Day

Vandaag is het superfunkdag, las ik ergens. Dan denk ik direct aan Playing For Change. Een internationale beweging die muziek gebruikt om ons wereldwijd met elkaar te verbinden. Beweeg ook mee op 19 september tijdens Playing For Change Day.

Meer